E-signering

Ni kan skicka dokument och avtal för digital signering i Ekopost. Oavsett om du befinner dig på kontoret, i sommarhuset eller i loungen på flygplasten, kan du skicka dokument för signering, så länge du har tillgång till internetuppkoppling.

Vår e-signeringstjänst bygger på Bank-ID vilket innebär högsta säkerhetsklass på era signeringar. För att era avtal ska kunna skickas och signeras av berörda parter behöver ni tillgång till var och ens personnummer (Bank-ID är kopplat till detta) och mailadresser. Vi använder Kivra för identifikationen och för att signera dokumenten.

Ni laddar enkelt upp avtalet i Ekopost och väljer en mailadress dit ni vill att dokumentet skickas när alla har signerat. Dessutom lägger ni upp personnummer och mailadresser på dem som ska signera. Kontrollera att alla sidor är med och skicka. Sedan är det bara att invänta att dokumentet ska komma tillbaka signerat och klart. När alla har signerat får var och en sin kopia.

Tjänsten har en månadskostnad på 109,00 kr/mån sedan kostar det 3,00 kr för det dokument ni skickar för signering och 1,50 kr per signatur. 2 personer som signerar ett avtal kostar alltså 3,00 + 1,50 + 1,50 = 6,00 kr. Alla priser ex moms.

För att komma igång behöver ni först skapa ett konto i Ekopost via länken nedan och fylla i en beställningsblankett för att bli avsändare till Kivra. Lägg ett mail till hejsan@ekopost.se för att få en beställningsblankett att fylla i. Returnera den ifylld till Ekopost och inom kort är ni igång.

Digitalt, enkelt och hållbart.